ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM TECHNICZNYM
DOSKONALENIE KOMPETENCJI KIEROWNICZYCH

• poznać podstawowe zasady i metody kierowania oraz wspierania pracowników w osiąganiu lepszych wyników w pracy w działach technicznych, zespołach produkcyjnych i projektowych
• nabyć umiejętności zarządzania zespołem pracowników w celu poprawy skuteczności i efektywności
• zdobyć umiejętności doboru odpowiedniego stylu kierowania do sytuacji i konkretnego pracownika
• poznać praktyczne techniki motywowania pracowników działów technicznych, produkcyjnych i projektowych
• zdobyć umiejętności kształtowania postaw pracowników zgodnych z celami, wartościami i strategią firmy
31 maja - 1 czerwca 2022r.
Uniejów
1 580,00 zł + 23% VAT
Informacje organizacyjne szkolenia
31 maja – 1 czerwca 2022r. – Uniejów
Hotel Uniejów ecoActive&Spa
Cena szkolenia wynosi: 1 580,00 zł + 23% VAT / osoba
W cenie uwzględniono:
– 16h dydaktycznych zajęć (1h dydaktyczna = 45 min)
– materiały szkoleniowe
– certyfikat ukończenia szkolenia
– przerwy kawowe
– lunch, kolacja (dla chętnych)
Zapewniamy opiekę koordynatora z ramienia CSK PARTNER, który jest zawsze do Państwa dyspozycji podczas trwania zajęć.
W przypadku wyboru szkolenia z noclegiem zajmujemy się wszelkimi formalnościami związanymi z rezerwacją noclegu.
Pokój jednoosobowy 299 zł
Pokój dwuosobowy 359 zł
Godziny trwania zajęć: I dzień 09:00 – 16:30, II dzień 08:00 – 14:30.
Program szkolenia
1. Kierowanie pracą zespołową i zespołem pracowników technicznych
• zasady skutecznego kierowania pracą zespołową
• zdolności przywódcze – źródła władzy menedżera
• style kierowania a sytuacje zawodowe
• delegowanie uprawnień narzędziem motywowania i rozwoju pracowników technicznych
• czynniki wpływające na proces zespołowego rozwiązywania problemów.
2. Skuteczne porozumiewanie się w zespole technicznym
• zasady skutecznego komunikowania się
• umiejętność jasnego formułowania własnych myśli, przekazywania poleceń i zadań
• umiejętność słuchania i udzielania konstruktywnej odpowiedzi
• umiejętność przekonywania i argumentacji w dyskusji
• zasady rozmawiania z trudnym pracownikiem
• formalne i nieformalne kanały komunikowania się w zespole.
3. Wykorzystywanie zachowań asertywnych w relacjach podwładni – przełożeni
• obrona własnych praw w sytuacjach społecznych
• reagowanie na krytykę i atak
• wyrażanie uczuć pozytywnych i negatywnych
• wyrażanie własnych opinii i przekonań
4. Szef autorytetem – jak budować autorytet i nie być autorytarnym szefem?
• wiedza podstawowym – źródłem autorytetu szefa
• umiejętność komunikowania – niezbędną cechą budującą autorytet szefa zespołu technicznego
• pozytywne nastawianie do zadań i ludzi – fundamentem autorytetu szefa
• etyczność postępowania – obowiązkiem szefa – autorytetu dla pracowników
• dlaczego warto być autorytetem dla pracowników?
II. Efektywne i twórcze metody kierowania zespołem pracowników działów technicznych
5. Budowanie relacji charyzmatyczny szef – skuteczni pracownicy
• kiedy pracownicy są zadowoleni z własnej pracy?
• jak wspierać pracowników, a nie egzekwować zadań?
• jak zwracać uwagę, oceniać i krytykować pracowników, aby nie zrazić do siebie i wykonywanych zadań?
• jak formułować wizje, cele i zadania by zachęcać, a nie zniechęcać do pracy?
• jak być autentycznym w relacjach z podwładnymi?
6. Efektywność i skuteczność zespołu technicznego
• co wpływa na efektywność i skuteczność zespołu?
• bariery efektywności zespołu
• metody stymulowania efektywności zespołu
• rola pracownika technicznego i produkcyjnego w firmie a jego efektywność
7. Rozmowa dyscyplinująca szefa – przekazywanie uwag i poleceń
• informacja zwrotna – podstawowa forma rozmowy szefa z pracownikiem
• rozmowa oceniająca pracownika – zasady
• rozmowa wspierająca pracownika – zasady
• kontrakt z pracownikiem
• wyznaczanie granic pracownikowi
8. Konflikty w zespole technicznym i produkcyjnym
• przyczyny konfliktów w zespole technicznym
• dynamika konfliktu w zespole pracowników
• radzenie sobie z zachowaniami destrukcyjnymi w zespole
• metody i techniki rozwiązywania konfliktów w zespole
• menedżer – arbitrem, mediatorem, sędzią.
Referencje i opinie uczestników
Chcemy podziękować za bardzo dobrze przeprowadzone merytorycznie i organizacyjnie e szkolenie. Grupa wróciła zadowolona 🙂 Dziękuję za Państwa elastyczność i zaangażowanie podczas naszej współpracy. Profesjonalizm Trenera pani Anny Adamus-Matuszyńskiej, właściwa organizacja pracy i umiejętność przekazywania wiedzy w sposób przystępny i z humorem zagwarantowały wysoki poziom nauczania. Przygotowane materiały i prezentacje, a także stałe włączanie grupy
w dyskusje i warsztaty sprawiły, że było to dynamiczne szkolenie. Pani Ania posiada ogromną wiedzę merytoryczną. Sumiennie i z pełnym zaangażowaniem prowadziła zajęcia, niejednokrotnie odpowiadając na trudne pytania uczestników. Dodatkowym atutem było bogate doświadczenie zawodowe, którym się chętnie dzieliła
Metody prowadzenia szkolenia
2. Analiza konkretnych sytuacji i przypadków
3. Odgrywanie ról
4. Gry – rozwiązywanie zadań praktycznych
TRENER: DR ANNA ADAMUS - MATUSZYŃSKA
Wykładowca w Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach, socjolog, doświadczony trener, PR-owiec i konsultant firm doradczych i szkoleniowych. Współorganizator cyklicznej konferencji PR Forum Public Relations – sztuka skutecznej komunikacji w teorii i praktyce. Laureatka branżowej nagrody PROTONY dla najlepszych PR-owców w 2012 roku.
Stypendystka Cambridge Colleges Hospitality Scheme for Central and Eastern European Scholars, stypendystka Leverhulme Foundation.
Kierownik studiów podyplomowych w Akademii Ekonomicznej w Katowicach pt.: „Public relations” w latach 1997 – 2008 oraz pt. „Psychologia w zarządzaniu” w latach 2002 – 2008. Aktualnie – kierownik studiów podyplomowych w Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach pt.: „Psychologia menedżerska” realizowanych w Katowicach i Lublinie.
Autor i redaktor siedmiu książek oraz kilkudziesięciu artykułów z zakresu zagadnień społecznych. Badacz konfliktów społecznych i kryzysów, jak również współczesnych trendów w public relations w Polsce.
Obszary szkoleń:
– zarządzanie personelem,
– obsługa klienta, obsługa reklamacji
– komunikacja interpersonalna,
– budowanie zespołu,
– negocjacje,
– wystąpienia publiczne.