Zarządzanie zespołem technicznym
doskonalenie kompetencji kierowniczych

Zarządzasz zespołem technicznym bądź produkcyjnym? Chcesz polepszyć wyniki pracy swojego zespołu oraz zwiększyć jego efektywność i skuteczność? Zapraszamy na szkolenie, którego celem jest doskonalenie kompetencji kierowniczych.
Szkolenie prowadzone jest w formie ONLINE.
CELE SZKOLENIA:
a. Poznanie podstawowych zasad i metod kierowania oraz wspierania pracowników w osiąganiu lepszych wyników w pracy w działach technicznych, utrzymania ruchu, zespołach produkcyjnych.
b. Nabycie umiejętności zarządzania zespołem pracowników działu technicznego w celu poprawy skuteczności i efektywności.
c. Zdobycie umiejętności doboru odpowiedniego stylu kierowania do sytuacji i konkretnego pracownika.
d. Poznanie praktycznych technik motywowania pracowników technicznych.
e. Zdobycie umiejętności kształtowania postaw pracowników zgodnych z celami, wartościami i strategią firmy.
17-18 czerwca 2021r.
Szkolenie ONLINE
730,00 zł + 23% VAT
Informacje organizacyjne szkolenia
17-18 czerwca 2021r. – Szkolenie ONLINE
Wymagania sprzętowe: W celu prawidłowego uczestnictwa w szkoleniu należy posiadać urządzenie (komputer z głośnikami, laptop z głośnikami, smartfon, tablet) z dostępem do internetu. Aby móc w pełni korzystać z możliwości jakie oferujemy sugerujemy używać podczas szkolenia słuchawek z mikrofonem (istotne aby móc aktywnie uczestniczyć w interaktywnie w warsztatach – możliwość brania udziału w ćwiczeniach).
Warunki uczestnictwa: po zapisaniu się na szkolenie i rejestracji, wszystkie kwestie techniczne będą przesyłane mailowo. Organizator nie bierze odpowiedzialności za problemy techniczne lub zerwane połączenie ze strony Uczestnika szkolenia.
Cena szkolenia wynosi: 730,00 zł + 23% VAT
W cenie uwzględniono:
– udział w szkoleniu (szacowany czas trwania zajęć 2 spotkania po ok. 5-6 h, w zależności od interakcji Uczestników) z możliwością zadawania pytań, ćwiczeń i wyjaśniania wątpliwości
– materiały szkoleniowe w formie pdf (na życzenie Klienta istnieje możliwość dosłania wersji papierowej)
– certyfikat ukończenia szkolenia w formie pdf (na życzenie Klienta istnieje możliwość dosłania wersji papierowej)
Organizator szkolenia nie wyraża zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, udostępniania lub nagrywania przebiegu szkolenia. Treść szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi.
Godzina rozpoczęcia szkolenia: 9:00 – 14.30 (każdego dnia)
Logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień: 8:00 – 9:00
Program szkolenia
Dzień 1
I. Rozwój indywidualnych umiejętności menedżerskich kierowników działów technicznych
1. Kierowanie pracą zespołową i zespołem pracowników technicznych
• zasady skutecznego kierowania pracą zespołową – kierownik, lider, przywódca
• style kierowania a sytuacje zawodowe
• delegowanie uprawnień narzędziem motywowania i rozwoju pracowników technicznych
Metoda: mini wykład online, sesja pytań i odpowiedzi – wymiana doświadczeń między uczestnikami, dyskusja on-line
Czas: 60 minut
2. Skuteczne porozumiewanie się w zespole technicznym
• zasady skutecznego komunikowania się
• umiejętność jasnego formułowania własnych myśli, przekazywania poleceń i zadań
• umiejętność słuchania i udzielania konstruktywnej odpowiedzi
• umiejętność przekonywania i argumentacji w dyskusji
• zasady rozmawiania z pracownikiem określanym terminem ‘trudny pracownik’
Metoda: mini wykład wprowadzający online, ćwiczenia praktyczne – próba symulacji rozmów on-line z pracownikami
Czas: 90 minut
3. Wykorzystywanie zachowań asertywnych w relacjach podwładni – przełożeni w zespole technicznym
• obrona własnych praw w sytuacjach społecznych
• reagowanie na krytykę i atak
• wyrażanie uczuć pozytywnych i negatywnych
• wyrażanie własnych opinii i przekonań
Metoda: analiza sytuacji – zamiana zachowań agresywnych i uległych na asertywne reakcje, mini wykład – podsumowanie
Czas: 60 minut
4. Szef autorytetem – jak budować autorytet i nie być autorytarnym szefem?
a. wiedza podstawowym – źródłem autorytetu szefa
b. umiejętność komunikowania – niezbędną cechą budującą autorytet szefa zespołu technicznego
c. pozytywne nastawianie do zadań i ludzi – fundamentem autorytetu szefa
d. etyczność postępowania – obowiązkiem szefa – autorytetu dla pracowników
e. dlaczego warto być autorytetem dla pracowników?
Metoda: mini wykład online, sesja pytań i odpowiedzi – wymiana doświadczeń między uczestnikami, dyskusja on-line
Czas: 60 minut
Dzień 2
II. Efektywne i twórcze metody kierowania zespołem pracowników działów technicznych
5. Budowanie relacji charyzmatyczny szef – skuteczni pracownicy
a. kiedy pracownicy są zadowoleni z własnej pracy?
b. jak wspierać pracowników, a nie egzekwować zadań?
c. jak zwracać uwagę, oceniać i krytykować pracowników, aby nie zrazić do siebie i wykonywanych zadań?
d. jak formułować wizje, cele i zadania by zachęcać, a nie zniechęcać do pracy?
Metoda: mini wykład online, sesja pytań i odpowiedzi – wymiana doświadczeń między uczestnikami, dyskusja on-line – dobre praktyki
Czas: 30 minut
6. Efektywność i skuteczność zespołu technicznego
• co wpływa na efektywność i skuteczność zespołu?
• bariery efektywności zespołu
• metody stymulowania efektywności zespołu
• rola pracownika technicznego i produkcyjnego w firmie a jego efektywność
Metoda: mini wykład online, zadanie zespołowe on-line
Czas: 60 minut
7. Rozmowa dyscyplinująca szefa – przekazywanie uwag i poleceń
a. informacja zwrotna – podstawowa forma rozmowy szefa z pracownikiem
b. rozmowa oceniająca pracownika – zasady
c. rozmowa wspierająca pracownika – zasady
d. kontrakt z pracownikiem
e. wyznaczanie granic pracownikowi
Metoda: mini wykład wprowadzający online, ćwiczenia praktyczne – próba symulacji rozmów on-line z pracownikami
Czas: 90 minut
8. Konflikty w zespole technicznym i produkcyjnym
• przyczyny konfliktów w zespole technicznym
• dynamika konfliktu w zespole pracowników
• radzenie sobie z zachowaniami destrukcyjnymi w zespole
• metody i techniki rozwiązywania konfliktów w zespole
• menedżer – arbitrem, mediatorem, sędzią
Metoda: mini wykład online, sesja pytań i odpowiedzi – wymiana doświadczeń między uczestnikami – dyskusja on-line, dobre praktyki
Czas: 90 minut
Słuchacze otrzymają:
- slajdy prezentujące materiał szkolenia
- porady praktyczne zamieszczone na slajdach do przestudiowania po zakończeniu szkolenia
- testy pozwalające rozpoznać uczestnikowi jego umiejętności
- ćwiczenia pozwalające rozwijać umiejętności kierowania zespołem technicznym
Przed szkoleniem każdy uczestnik proszony jest o wypełnienie kwestionariusza celem poznania specyfiki zespołu, który, kieruje lub będzie kierował uczestnik szkolenia.
Referencje i opinie uczestników
Chcemy podziękować za bardzo dobrze przeprowadzone merytorycznie i organizacyjnie e szkolenie. Grupa wróciła zadowolona 🙂 Dziękuję za Państwa elastyczność i zaangażowanie podczas naszej współpracy. Profesjonalizm Trenera pani Anny Adamus-Matuszyńskiej, właściwa organizacja pracy i umiejętność przekazywania wiedzy w sposób przystępny i z humorem zagwarantowały wysoki poziom nauczania. Przygotowane materiały i prezentacje, a także stałe włączanie grupy
w dyskusje i warsztaty sprawiły, że było to dynamiczne szkolenie. Pani Ania posiada ogromną wiedzę merytoryczną. Sumiennie i z pełnym zaangażowaniem prowadziła zajęcia, niejednokrotnie odpowiadając na trudne pytania uczestników. Dodatkowym atutem było bogate doświadczenie zawodowe, którym się chętnie dzieliła
Metody prowadzenia szkolenia
Szkolenie prowadzone jest w formie zdalnej.
Metody wyszczególnione:
– mini wykłady wprowadzające do tematu online
– sesja pytań i odpowiedzi
– wymiana doświadczeń między uczestnikami
– dyskusja on-line
– dobre praktyki
– ćwiczenia praktyczne – próba symulacji rozmów on-line
– analiza sytuacji – zamiana zachowań agresywnych i uległych na asertywne reakcje
– zadanie zespołowe on-line
– mini wykład – podsumowanie
Aby móc w pełni korzystać z możliwości jakie oferujemy sugerujemy używać podczas szkolenia słuchawek z mikrofonem (istotne aby móc aktywnie uczestniczyć w interaktywnie w warsztatach – możliwość brania udziału w ćwiczeniach w czasie rzeczywistym).
Słuchacze otrzymają:
- slajdy prezentujące materiał szkolenia
- porady praktyczne zamieszczone na slajdach do przestudiowania po zakończeniu szkolenia
- testy pozwalające rozpoznać uczestnikowi jego umiejętności
- ćwiczenia pozwalające rozwijać umiejętności kierowania zespołem technicznym
Przed szkoleniem każdy uczestnik proszony jest o wypełnienie kwestionariusza celem poznania specyfiki zespołu, który, kieruje lub będzie kierował uczestnik szkolenia.
TRENER: DR ANNA ADAMUS - MATUSZYŃSKA
Wykładowca w Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach, socjolog, doświadczony trener, PR-owiec i konsultant firm doradczych i szkoleniowych. Współorganizator cyklicznej konferencji PR Forum Public Relations – sztuka skutecznej komunikacji w teorii i praktyce. Laureatka branżowej nagrody PROTONY dla najlepszych PR-owców w 2012 roku.
Stypendystka Cambridge Colleges Hospitality Scheme for Central and Eastern European Scholars, stypendystka Leverhulme Foundation.
Kierownik studiów podyplomowych w Akademii Ekonomicznej w Katowicach pt.: „Public relations” w latach 1997 – 2008 oraz pt. „Psychologia w zarządzaniu” w latach 2002 – 2008. Aktualnie – kierownik studiów podyplomowych w Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach pt.: „Psychologia menedżerska” realizowanych w Katowicach i Lublinie.
Autor i redaktor siedmiu książek oraz kilkudziesięciu artykułów z zakresu zagadnień społecznych. Badacz konfliktów społecznych i kryzysów, jak również współczesnych trendów w public relations w Polsce.
Obszary szkoleń:
– zarządzanie personelem,
– obsługa klienta, obsługa reklamacji
– komunikacja interpersonalna,
– budowanie zespołu,
– negocjacje,
– wystąpienia publiczne.
Centrum Szkolenia Kadr Partner
22 378 26 69
ul. Nowogrodzka 31
biuro@csk-partner.pl
Newsletter
Scrolling text a... Scrollllllllllllllllling text b... Scrolling text c... Scrolling text d...