JAK ROZMAWIAĆ Z KLIENTEM ZGŁASZAJĄCYM REKLAMACJE I SKARGI?
ASERTYWNOŚĆ – SKUTECZNĄ TECHNIKĄ W ROZMOWACH Z TRUDNYM KLIENTEM

Zapraszamy na szkolenie JAK ROZMAWIAĆ Z KLIENTEM ZGŁASZAJĄCYM REKLAMACJE I SKARGI? Warsztaty polecamy wszystkim, którzy chcą trenować swoją asertywność w rozmowach z trudnym klientem zgłaszającym reklamacje i skargi. Ekspertem na szkoleniu będzie dr Anna Adamus – Matuszyńska.
Uczestnicy szkolenia będą mieli okazję:
a. Rozwinąć umiejętności prowadzenia efektywnych i skutecznych rozmów z klientami.
b. Poznać zastosowanie asertywności w obsłudze klienta.
c. Rozwinąć umiejętności zachowań asertywnych w trudnych sytuacjach obsługi klienta.
d. Zdobyć wiedzę w zakresie metod i technik sprawnego komunikowania się z klientem.
e. Podnieść umiejętności konstruowania rozmowy, aby rozwiązywać powstające problemy.
f. Poznać techniki rozmawiania o sprawach technicznych z klientami.
g. Wypracować konstruktywne nawyki i zachowania w rozmowach z klientami.
h. Radzić sobie z emocjami własnymi oraz klienta podczas trudnej rozmowy.
Szkolenie prowadzone będzie w formie ONLINE.
ISTNIEJE MOŻLIWOŚĆ ORGANIZACJI SZKOLENIA ONLINE W FORMIE ZAMKNIĘTEJ.
24 - 25 maja 2022r.
Szkolenie ONLINE
520,00 zł + 23% VAT
Informacje organizacyjne szkolenia
24 – 25 maja 2022r. – Szkolenie ONLINE
Wymagania sprzętowe: W celu prawidłowego uczestnictwa w szkoleniu należy posiadać urządzenie (komputer z głośnikami, laptop z głośnikami, smartfon, tablet) z dostępem do internetu. Aby móc w pełni korzystać z możliwości jakie oferujemy sugerujemy używać podczas szkolenia słuchawek z mikrofonem (istotne aby móc aktywnie uczestniczyć w interaktywnie w warsztatach – możliwość brania udziału w ćwiczeniach).
Warunki uczestnictwa: po zapisaniu się na szkolenie i rejestracji, wszystkie kwestie techniczne będą przesyłane mailowo Organizator nie bierze odpowiedzialności za problemy techniczne lub zerwane połączenie ze strony Uczestnika szkolenia.
Cena szkolenia wynosi: 520,00 zł + 23% VAT
W cenie uwzględniono:
– udział w szkoleniu (szacowany czas trwania zajęć 2 spotkania po ok. 4h, w zależności od interakcji Uczestników) z możliwością zadawania pytań, ćwiczeń i wyjaśniania wątpliwości
– materiały szkoleniowe w formie pdf (na życzenie Klienta istnieje możliwość dosłania wersji papierowej)
– certyfikat ukończenia szkolenia w formie pdf (na życzenie Klienta istnieje możliwość dosłania wersji papierowej)
Organizator szkolenia nie wyraża zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, udostępniania lub nagrywania przebiegu szkolenia. Treść szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi.
Godzina rozpoczęcia szkolenia: 8:30 – 12.30 (każdego dnia)
Logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień: 8:00 – 8:30
Program szkolenia
Dzień I.
1. Profesjonalizm w obsłudze klienta
a. Co w procesie obsługi jest ważne dla klienta?
b. Co w procesie obsługi jest ważne dla firmy?
c. Jak budować pozytywne relacje z Klientem?
d. Rola i znaczenie komunikowania w procesie obsługi klienta.
Metody:
a. Mini wykład wprowadzający
b. Analiza przykładów obsługi klienta – interakcja ze słuchaczami
c. Test samooceny – omówienie
Czas trwania: 30 min
2. Etapy rozmowy z klientem – dynamika obsługi klienta
a. Rola powitania w rozmowie z klientem. Pierwsze wrażenie
b. Jak właściwie rozpocząć rozmowę z klientem?
c. Jak przekonywać klienta do własnego stanowiska?
c. Jak reagować na obiekcje klienta?
d. Jak wyjaśniać sprawy trudne?
e. Jak zakończyć rozmowę?
Metody:
a. Odgrywanie ról celem analizy istotnych elementów rozmowy z klientem
b. Mini wykład podsumowujący
Czas trwania: 60 min
3. Budowanie dobrych stosunków i szukanie porozumienia – komunikowanie pozawerbalne
a. Nastawienie emocjonalne, wyrażanie emocji pozytywnych
b. Komunikowanie niewerbalne – znaczenie symboli wizualnych
c. Aktywne słuchanie – jak usłyszeć niewypowiedziane treści?
d. Rola głosu w komunikowaniu z klientem
Metody:
a. Mini wykład
b. Analiza przypadków
Czas trwania: 30 min
4. Budowanie dobrych stosunków i szukanie porozumienia – komunikowanie werbalne
a. Jak zadawać precyzyjne i właściwe pytania?
b. Jak udzielać właściwych odpowiedzi na pytania?
c. Jak parafrazować wypowiedzi klienta?
d. Jakich używać słów, a jakich unikać w obsłudze klienta?
Metody:
a. Odgrywanie ról przez uczestników
b. Mini wykład podsumowujący
Czas trwania: 60 min
Dzień II
5. Asertywność – prawa wyrażania siebie i swoich poglądów
a. Co to znaczy być osobą asertywną?
b. Prawa i obowiązki osoby asertywnej
c. Asertywne myślenie
d. Jeśli nie asertywność to, co? Alternatywy dla asertywności
e. Korzyści z asertywności w procesie obsługi klienta.
Metody:
a. wykład omawiający zachowania asertywne, ich źródła, specyfikę oraz praktykę wykorzystania
b. analiza przypadków
Czas trwania: 30 min
6. Techniki asertywności
a. umiejętność proszenia, przepraszania i dziękowania;
b. umiejętność odmawiania, mówienia „nie”;
c. umiejętność krytykowania innych;
d. umiejętność przekazywania informacji zwrotnej;
e. umiejętność odpowiadania na krytykę.
Metody:
a. ćwiczenia praktyczne asertywnych zachowań
b. podsumowanie technik asertywnych zachowań w obsłudze klienta
Czas trwania: 90 min
7. Radzenie sobie z trudnymi klientami – techniki, porady
a. klient „pieniacz”
b. klient malkontent
c. klient „krytyk”
d. klient cynik i złośliwiec
e. klient lękliwy, zagubiony
f. klient niezdecydowany
Metody:
1. Analizy konkretnych przypadków z obsługi klienta.
2. Mini wykład podsumowujący obsługę trudnego klienta
Czas trwania: 30 min
Podsumowanie szkolenia
Czas trwania: 30 min
Słuchacze otrzymają:
a. Slajdy prezentujące materiał
b. Ćwiczenia pozwalające poznać specyfikę zachowań asertywnych
Przed szkoleniem każdy uczestnik proszony jest o wypełnienie kwestionariusza celem poznania specyfiki klienta, produktów lub usług oraz sytuacji ważnych dla niego i jego firmy.
Referencje i opinie uczestników
Z przyjemnością mogę polecić firmę CSK PARTNER i Trenerkę Annę Adamus Matuszyńską, każdemu kto pragnie rozwinąć świadomość i umiejętności swojego zespołu w zakresie obsługi klienta.
Trenerka prowadząca szkolenie, Anna Adamus Matuszyńska wykazała się dużą znajomością tematyki będącej przedmiotem szkolenia i w oparciu o swoje doświadczenie zaprezentowała praktyczne podejście do omawianych zagadnień. Metody zajęć angażowały uczestników do aktywnego uczestnictwa w zajęciach.
Szkolenie bogate w wiedzę i dużą ilość przydatnych informacji. Prowadząca szkolenie Anna Adamus Matuszyńska starała się dopasować techniki dot. tematu szkolenia do sytuacji jakie mogą pojawić się w naszej pracy – starała się zindywidualizować przykłady do każdego Uczestnika i branży, którą reprezentuje indywidualnie. Bardzo miła atmosfera podczas zajęć. Merytoryczne szkolenie, bogaty skrypt, bardzo dobra lokalizacja.
Pani Ania przemiła osoba i bardzo kompetentna. Miło słuchalo się szkolenia. Ćwiczenia przydatne i trafne.Użycie naszych przykładów skarg na plus, pokazano nam sposoby ich rozwiązywania. Platforma do szkolenia online również była OK.
Metody prowadzenia szkolenia
Przed szkoleniem każdy uczestnik proszony jest o wypełnienie kwestionariusza celem poznania specyfiki klienta, produktów lub usług oraz sytuacji ważnych dla niego i jego firmy.
Słuchacze otrzymają:
- Slajdy prezentujące materiał
- Ćwiczenia pozwalające poznać specyfikę zachowań asertywnych
Metody wyszczególnione:
a. Mini wykład wprowadzający do każdego tematu
b. Analiza przykładów obsługi klienta – interakcja ze słuchaczami
c. Test samooceny – omówienie
d. Odgrywanie ról celem analizy istotnych elementów rozmowy z klientem
e. Mini wykład podsumowujący
f. Wykład omawiający zachowania asertywne, ich źródła, specyfikę oraz praktykę wykorzystania
g. Ćwiczenia praktyczne asertywnych zachowań
h. Podsumowanie technik asertywnych zachowań w obsłudze klienta
i. Analizy konkretnych przypadków z obsługi klienta
j. Mini wykład podsumowujący obsługę trudnego klienta
Ekspert - dr Anna Adamus – Matuszyńska
dr Anna Adamus – Matuszyńska
Wykładowca w Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach, socjolog, doświadczony trener, PR-owiec i konsultant firm doradczych i szkoleniowych. Współorganizator cyklicznej konferencji PR Forum Public Relations – sztuka skutecznej komunikacji w teorii i praktyce. Laureatka branżowej nagrody PROTONY dla najlepszych PR-owców w 2012 roku.
Stypendystka Cambridge Colleges Hospitality Scheme for Central and Eastern European Scholars, stypendystka Leverhulme Foundation.
Kierownik studiów podyplomowych w Akademii Ekonomicznej w Katowicach pt.: „Public relations” w latach 1997 – 2008 oraz pt. „Psychologia w zarządzaniu” w latach 2002 – 2008. Aktualnie – kierownik studiów podyplomowych w Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach pt.: „Psychologia menedżerska” realizowanych w Katowicach i Lublinie.
Autor i redaktor siedmiu książek oraz kilkudziesięciu artykułów z zakresu zagadnień społecznych. Badacz konfliktów społecznych i kryzysów, jak również współczesnych trendów w public relations w Polsce.
Obszary szkoleń:
– zarządzanie personelem,
– obsługa klienta, obsługa reklamacji
– komunikacja interpersonalna,
– budowanie zespołu,
– negocjacje,
– wystąpienia publiczne.
Centrum Szkolenia Kadr Partner
22 378 26 69
ul. Nowogrodzka 31
Warszawa
biuro@csk-partner.pl
Newsletter
Scrolling text a... Scrollllllllllllllllling text b... Scrolling text c... Scrolling text d...
Szkolenia techniczne
„Profesjonalne szkolenia dla kadr inżynierskich i technicznych branż przemysłowych”
Szkolenia menedżerskie
„Dla menedżerów, liderów i kierowników zespołów rozwijające kompetencje osobiste i umiejętności zarządzania”
Szkolenia z Tomaszem Piotrem Sidewiczem
„Nauka przez praktykę – ucz się w konwencjonalny sposób”
Szkolenia dofinansowane
„Baza usług rozwojowych / KFS”